Dimarts, 03 desembre 2024
15.9 C
La Llagosta

Primer pas de l’administració electrònica a l’Ajuntament de la Llagosta

Oficina d'Atenció a la Ciutadania.
Oficina d’Atenció a la Ciutadania.

L’Ajuntament de la Llagosta ha començat a implantar el programari que permetrà la posada en marxa de l’administració electrònica. La plataforma Gestiona, de l’empresa esPúblico, ha estat l’escollida per l’administració local per digitalitzar tots els processos que fa. Gestiona és pionera a l’Estat i més de 2.800 consistoris la utilitzen. El 15 de juny, es va posar en marxa el registre electrònic d’entrades a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania. Ara, tot el personal municipal encarregat de tramitar expedients està fent la formació necessària per fer servir l’aplicació.

La part més visible per a la ciutadania arribarà al setembre amb la posada en marxa del portal de tramitació en línia. En aquest espai web es tindrà accés a tots els tràmits de l’Ajuntament amb la possibilitat de fer-los de forma telemàtica. També es podrà consultar l’estat d’una sol.licitud feta per Internet o l’OAC i aportar documentació, si fos requerida. Una altra de les novetats serà la possibilitat de fer notificacions electròniques amb totes les garanties jurídiques. Per fer servir aquests serveis en línia serà obligatori disposar d’identificació digital, tal com recull la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú. Seran vàlids els certificats més comuns, com l’eDNI o els emesos per la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre o l’Agència Catalana de Certificació, entre d’altres.

Publicitat

Publicitat

Més notícies