El Ple aprova el conveni que permetrà ampliar el servei de taxis

0
20

El Ple de l’Ajuntament de la Llagosta va aprovar ahir per unanimitat el conveni de coordinació intermunicipal per a la prestació conjunta del servei de taxi. Aquest conveni, signat per tretze municipis del Vallès Oriental i de l’Occidental, crea una àrea única de transport del servei de taxi amb llibertat d’actuació per als taxistes de les tretze localitats i unificació de tarifes.

A més de la Llagosta, el municipis que s’ha sumat a l’acord són l’Ametlla del Vallès, la Garriga, Lliçà de Vall, Martorelles, Mollet del Vallès, Palau-solità i Plegamans, Parets del Vallès, Polinyà, Sant Fost de Campsentelles, Sant Maria de Martorelles, Santa Perpètua de Mogoda i Sentmenat. Aquesta àrea suma gairebé 200.000 habitants.

L’acord permetrà a la pràctica que els taxistes dels municipis signants treballin conjuntament i indistintament en qualsevol dels seus termes municipals. Fins i tot, podran utilitzar les parades de taxi de qualsevol de les localitats que formen part de l’acord. El conveni també comporta unes tarifes úniques. Per al regidor de Serveis Municipals, Jordi Jiménez, això suposa “que els taxites de la Llagosta puguin aprofitar els viatges d’anada i tornada als municipis de la nova àrea, que es converteix en una segona corona metropolitana”.

A la sessió plenària d’aquest dijous també es va aprovar per unanimitat suspendre l’hora d’acollida de la tarda de l’Escola Bressol Municipal Cucutras, un servei que pràcticament no es feia servir. Aquest horari es reconvertirà en un espai familiar, obert a la resta de la població. El nou servei, que prestarà la concessionària de la guarderia pública, la Fundació Pere Tarrés, permetrà aprofitar millor els recursos que es destinaven a l’hora d’acollida. Està previst oferir tot un seguit d’activitats per a les famílies amb nadons, tant a les usuàries de l’escola com a la resta de la ciutadania. La regidora d’Educació, Mireia Egea va dir que “això no suposarà cap sobrecost econòmic per a l’Ajuntament”, ja que la prestació del servei és una possibilitat que contempla el contracte de concessió.

Al ple del mes de gener, es van resoldre unes al·legacions presentades per un ciutadà a l’aprovació inicial de les Ordenances Fiscals per al 2017. Les al·legacions van ser rebutjades per presentar-se fora de termini. Segons es va explicar al ple, aquestes al·legacions van arribar quan ja estava convocada la Comissió informativa d’Economia i Hisenda del passat mes de desembre, prèvia al ple on s’aprovaven definitivament les ordenances. Per aquest motiu, no es van poder resoldre a la sessió plenària extraordinària corresponent i van passar ahir pel ple. El punt va ser aprovat amb els vots a favor del PSC, CDC i el PP, l’abstenció de C’s i en contra d’ICV-EUiA.

La regidora d’Economia i Hisenda, Conchi Jiménez, va comentar que, a més de presentar-se fora de termini, la major part de les al·legacions feien referència a ordenances que no s’havien modificat i, per tant, no es podien acceptar legalment. La resta no coincidien amb el criteri polític que havia adoptat l’equip de govern. La portaveu d’ICV-EUiA, Virgínia Jiménez, va indicar que el seu grup municipal no entrava a valorar el defecte de forma, però que votava en contra perquè l’equip de govern no havia tingut en compte l’opinió dels grups de l’oposició.

Al ple no va poder assistir el regidor d’ERC, Xavier Cols, que va demanar que el debat de les dues mocions que havia presentat s’ajornés per al proper ple. A la sessió tampoc no van assistir ni el regidor d’ICV-EUiA Alberto López ni la regidora de Ciutadans Sonia Sánchez, que ahir deixava l’acte d’edil. Sánchez deixa el càrrec per motius personals i laborals. El partit taronja anunciarà durant els propers dies quin membre de la seva llista substitueix Sonia Sánchez.

Precs i preguntes
Al torn de precs i preguntes, Jordi Alonso, d’ICV-EUiA, va plantejar que ja feia mesos que estaven esperant les auditories que havia encarregat l’equip de govern sobre la gestió del servei d’aigua potable. El principal grup de l’oposició va preguntar què pensava fer l’equip de govern amb aquest servei i si obriria un debat públic sobre el model de gestió i va indicar que l’actual contracte de concessió no contempla la seva ampliació una vegada venci la data d’adjudicació. El regidor de Planificació i Territori, Raúl Valero, va respondre que estan apunt de rebre l’estudi de la Diputació de Barcelona sobre les diferents modalitats de gestió del servei. Valero va afegir que han tingut molts problemes amb l’empresa a la qual la Diputació li va encarregar l’auditoria i que, fins i tot, la donaven pràcticament per perduda.

Jordi Alonso també va preguntar sobre la retirada de les urnes que va instal·lar la el grup impulsor pel canvi del ROM per recollir propostes ciutadanes sobre el Reglament Orgànic Municipal i quin era el plantejament que es feia l’equip de govern sobre aquest. L’alcalde. Óscar Sierra, va contestar que s’havien vist obligats a retirar aquestes urnes perquè els serveis jurídics van plantejar que no complien amb la Llei de protecció de dades. Sierra va assegurar que l’Ajuntament impulsarà un procés participatiu sobre el tema i va recordar que la modificació del ROM competeix a l’Ajuntament.

Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí