Ángel Manzaneda: “Les solucions al canvi climàtic estan aquí, però no interessen”

0
22

16 anys. Estudiant de l’Institut Marina de la Llagosta. Ha estat un dels 40 participants aquest estiu al Fòrum de Joves Talents de Catalunya, que vol premiar els millors estudiants preuniversitaris de Catalunya.

– Qui et va animar a participar al Fòrum de Joves Talents de Catalunya?
-Em va animar la directora. El Departament d’Ensenyament de la Generalitat va demanar gent amb nivell que volgués anar-hi. Li van dir que escollís ella i m’ho va oferir a mi. M’ho va posar molt bonic, quatre dies en un lloc que està bé, amb gent important i em vaig animar. Quan li vaig dir que sí, no sabia ben bé a què hi anava. Després, vaig buscar informació per veure a on m’hi enviava.

– Hi ha alguna matèria en la qual destaquis?
– Jo estudio Batxillerat Científic i m’agrada la física.

– Que tal l’experiència? Coneixies ja el tema que es tractava?
-Coneixia el que sap tothom. Al Fòrum vaig aprendre moltes coses. Els ponents que van prendre-hi part eren gent d’empreses que parlaven de les solucions als problemes del canvi climàtic, que estan aquí però que no interessa posar-les en pràctica.

– El Fòrum tractava sobre les energies renovables. Hi va haver algun tema que t’impactés més?
-Sí, sobretot les noves tècniques. Per exemple, per recollir l’energia, formes d’aprofitament de l’energia. Per exemple, una dona d’una empresa que volia posar en marxa un bus elèctric per Barcelona. Un altre tema interessant va ser l’energia dels molins, que per la nit no s’aprofita. Una solució seria transformar-la en hidrogen i de dia, amb aquest hidrogen, generar novament electricitat. Seria un nou sistema d’acumulació d’energia.

– En què va consistir la vostra participació al Fòrum?
-Hi havia alumnes de tota Catalunya de 4t d’ESO i de Batxillerat. Estaven dividits en grups. Cada grup, a partir de les ponències, havia de realitzar una infografia. La nostra va ser sobre les energies renovables i com evolucionaran en un futur. També vam fer algunes visites, com al Museu de les Mines de Cercs.

– Suposo que també va ser una oportunitat per conèixer alumnes d’altres llocs?
Sí, la relació amb els altres també va ser profitosa, vaig descobrir que hi ha altres mètodes d’ensenyament diferent als del nostre institut. Vaig fer amistat amb un de Vic. Al seu centre, per exemple, ell no havia de fer matemàtiques obligatòriament. Sembla una tontería, però descobreixes que hi ha altres maneres.

– Què t’agradaria estudiar quan acabis el Batxillerat?
– A mi, m’agradaria treballar en un laboratori. Tinc pensat Farmàcia, però ja veure’m. Avui es parla del seu potencial de creixement, però, quan jo acabi, serà tot diferent al que hi ha ara, cada any tot és diferent.

– Recomanaries als nois i noies que acaben l’ESO que continuïn estudiant?
Jo sí recomano estudiar. Sobretot en el camp de la investigació. Ens pot semblar que ho tenim molt idealitzat, però aquí a Barcelona, a Catalunya, hi ha gent normal que fa moltes coses, tenim uns dels centres més punters. No és una cosa que ho faci algú de fora, de molt lluny, ho pots fer tu també.

-Quin ambient es viu a l’Institut Marina?
Bé, jo no tinc cap problema. A més, al Batxillerat Científic som poca gent, som una classe petita, 14 alumnes. Tots ens coneixem. A primer, com véns de col·legis diferents, costa, però, després, ja ens coneixem tots.

– I amb el professorat? Què tal són les relacions entre alumnes i mestres a l’Institut Marina?
En general, les relacions són bones amb tots. Hi ha de tot. Amb alguns ens coneixem des quan vaig entrar a l’Institut, ja fa sis cursos, com el de mates. A la classe és molt seriós, però fora és una altra cosa. Ja sabem com són cadascú.

– Quines són les teves aficions?
M’agrada llegir, anar al gimnàs, sortir,… com a tothom. Però vaja, no surto gaire. La darrera vegada que vaig sortir va ser fa un mes. Amb els exàmens, el treball de recerca (que l’hem d’acabar aquest trimestre),… no hi ha gaire temps.

– Dediques moltes hores a estudiar?
Aquest any més que mai. Tots els profes insisteixen molt amb la prova de selectivitat. A més, a les tardes, també faig francès i anglès. Així que entre deures i estudiar, a casa un parell d’hores mínim cada dia. Si vols treure nota, t’has d’esforçar.

Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí