Dimarts, 19 març 2024
14.8 C
La Llagosta

Adjudicades les obres d’instal·lació de seguretat i comunicacions de l’estació intermodal

Adif acaba d’adjudicar per un import de 17,4 milions d’euros i un termini de 26 mesos, les obres d’instal·lació de seguretat i comunicacions de la futura estació intermodal de la Llagosta. L’adjudicatària del contracte ha estat la Unión Temporal de Empresas (UTE) formada per Siemens Rail Automation i FCC Industrial Infraestructuras Energéticas.

El contracte dotarà a la futura infraestructura de noves instal·lacions de seguretat i comunicacions i comprèn el subministrament de materials, totes les operacions i treballs necessaris per al seu muntatge, l’execució de les obres i instal·lacions necessàries, així com la seva posada en servei. D’aquesta manera, es dona un nou impuls a la posada en servei d’aquesta instal·lació estratègica en el futur esquema d’explotació del trànsit de mercaderies nacional i internacional.

La Llagosta experimenta un procés de transformació integral per a adaptar-se als estàndards europeus de mercaderies i transformar-se en un centre multimodal mitjançant l’ample mixt com a enclavament estratègic en el nord de Barcelona. El projecte, que enllaçarà amb la Línia d’Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa, connectarà en ample internacional amb el Corredor Mediterrani i contribuirà de manera decisiva als objectius d’aquest eix de comunicacions, dotant al transport d’una major eficiència, una significativa reducció de les emissions contaminants i la petjada de carboni, una reducció dels costos en l’explotació ferroviària, majors prestacions d’eficàcia i fiabilitat per a les circulacions ferroviàries -inclosa la seva plena compatibilitat amb altres xarxes ferroviàries europees- i temps de viatge més competitius.

Prop de 80 milions d’euros

Amb aquest nou contracte, les inversions d’Adif en aquest projecte s’eleven a gairebé 80 milions d’euros, després de la recent adjudicació de les actuacions de plataforma, via i electrificació per un import de 59,6 milions d’euros.

La Llagosta es convertirà en un referent per al tractament de trens de mercaderies de longitud estàndard interoperable (compatible amb les restants xarxes ferroviàries europees) de 750 metres, connectant-ho en ample mixt a la línia El Papiol-Mollet i en ample estàndard a la xarxa d’alta velocitat, en tots dos casos des de la Bifurcació de Mollet.

La futura configuració d’aquest centre logístic permetrà disposar d’una nova platja de vies de recepció/expedició integrada per vies paral·leles amb longituds superiors a 750 m, muntades en ample mixt i electrificades a 3.000 V. A més, la instal·lació estarà formada per un feix de 4 vies per a la càrrega i descàrrega d’UTI (Unitats de Transport Intermodal) i una altra via per a la càrrega i descàrrega de mercaderia general.

Així mateix, està previst remodelar els accessos a la terminal mitjançant la connexió en ample estàndard amb el Corredor Mediterrani des del viaducte de la Línia d’Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa, l’adaptació a l’ample mixt entre la plataforma de la Llagosta i la línia El Papiol-Mollet, i la connexió sud amb la xarxa de Rodalies.

Publicitat

Publicitat

Més notícies