Dissabte, 20 abril 2024
18.7 C
La Llagosta

Les obres de l’estació intermodal de la Llagosta començaran dilluns

Dilluns, s’iniciaran les obres de la futura estació intermodal de la Llagosta. Així ho han avançat representants de l’empresa Adif a l’alcalde, Óscar Sierra, i al regidor d’Urbanisme i Planificació Estratègica, Marc Ruiz, durant una reunió celebrada aquest matí a la nostra localitat.

La primera fase de les obres, amb un pressupost de 59,6 milions d’euros i un període d’execució de 26 mesos, serà executada per la Unió Temporal d’Empreses integrada per Sacyr Construcción, Sacyr Neopul i Copcisa. L’actuació consistirà a adaptar la futura estació intermodal de la Llagosta als estàndars europeus de mercaderies. Està previst realitzar actuacions de plataforma, via i electrificació.

“Per fi comencen unes obres molt esperades que permetran millorar l’economia del Baix Vallès”, ha dit aquest matí l’alcalde de la Llagosta, Óscar Sierra. “També suposarà un benefici mediambiental, perquè es treuren camions de les carreteres”, ha recordat Sierra.

La plataforma de la Llagosta enllaçarà amb la Línia d’Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa i serà una peça clau del Corredor del Mediterrani. La Llagosta es convertirà així en un referent per al tractament de trens de mercaderies de longitud estàndard interoperable (compatible amb la resta de xarxes ferroviàries europees) de 750 metres, connectant-la en ample mixt a la línia El Papiol-Mollet i en ample estàndard a la xarxa d’alta velocitat des de la Bifurcació de Mollet.

La futura configuració d’aquest centre logístic permetrà disposar d’una nova platja de vies de recepció/expedició integrada per vies paral·leles amb longituds superiors a 750 m. A més, la instal·lació estarà formada per un feix de quatre vies per a la càrrega i descàrrega d’unitats de transport intermodal i una altra via per a la càrrega i la descàrrega de mercaderia general.

Està previst remodelar els accessos a la terminal mitjançant la connexió en amplada estàndard amb el Corredor del Mediterrani des del viaducte de la Línia d’Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa, l’adaptació a l’amplada mixta entre la plataforma de La Llagosta i la línia El Papiol-Mollet i la connexió sud amb la xarxa de Rodalies.

Publicitat

Publicitat

Més notícies