L’OMIC va atendre durant el 2017 més de 700 visites, un 42% més que l’any anterior

0
68

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de la Llagosta va obrir durant l’any 2017 un total de 521 expedients en relació a consultes i reclamacions sobre consum i serveis. Aquesta xifra suposa un increment de més del 44% respecte al 2016. L’any passat, l’OMIC va rebre un total de 704 visites de persones que volien rebre informació o presentar una reclamació.

A més es va atendre 39 visites al servei d’assessorament jurídic sobre clàusules abusives hipotecàries. Precisament aquest tema ha estat el que més consultes i reclamacions va registrar durant l’any passat, arribant al 50% del total. Els casos hipotecaris van ser també els que més reclamacions van generar, 201 d’un total de 331. El 46,5% del total de reclamacions han estat estimades, el que suposa que s’han retornat 186.842 euros (155.406 per reclamacions sobre clàusules abusives hipotecàries).

Els subministraments bàsics, com l’electricitat i el gas, han passat del 29% al 22%. Sobre aquest tema destaquen les consultes realitzades sobre els nous comptadors de telegestió. Pel que fa a les consultes i queixes sobre telefonia, s’han reduït del 14% al 6%. L’activitat comercial de grans superfícies, comerç especialitzat i petit comerç van ocupar poc més del 8% del volum total d’atenció a les persones usuàries de l’OMIC.

D’altra banda, només el 4% de totes les consultes ateses van acabar en queixa o denúncia davant de l’Agència Catalana del Consum i poc més del 0,6% estan pendents d’arbitratge a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.

Publicitat