Divendres, 19 abril 2024
12.9 C
La Llagosta

Adif adjudica obres per un import de 60 milions d’euros per a la futura estació intermodal de la Llagosta

Adif ha adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses integrada per Sacyr Construcción, Sacyr Neopul i Copcisa obres per un import de 59,6 milions d’euros per adaptar la futura estació intermodal de la Llagosta als estàndars europeus de mercaderies. Està previst realitzar actuacions de plataforma, via i electrificació. Les obres tenen un període d’execució de 26 mesos.

A més, es troba en licitació, amb un pressupost de 19,6 milions d’euros, el contracte per dotar a la futura infraestructura de noves instal·lacions de seguretat i comunicacions i la seva posada en funcionament amb la màxima eficàcia.

El projecte del node estratègic i multimodal de la Llagosta, clau en el transport internacional de mercaderies, va ser presentat ahir al Saló Internacional de la Logística, que se celebra a Barcelona. La plataforma enllaçarà amb la Línia d’Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa i serà una peça clau del Corredor del Mediterrani.

La Llagosta es convertirà així en un referent per al tractament de trens de mercaderies de longitud estàndard interoperable (compatible amb la resta de xarxes ferroviàries europees) de 750 metres, connectant-lo en ample mixt a la línia El Papiol-Mollet i en ample estàndard a la xarxa d’alta velocitat, en tots dos casos des de la Bifurcació de Mollet.

La futura configuració d’aquest centre logístic permetrà disposar d’una nova platja de vies de recepció/expedició integrada per vies paral·leles amb longituds superiors a 750 m, muntades en amplada mixta i electrificades a 3.000 V. A més, la instal·lació estarà formada per un feix de 4 vies per a la càrrega i descàrrega d’UTI (Unitats de Transport Intermodal) i una altra via per a la càrrega i la descàrrega de mercaderia general.

Així mateix, està previst remodelar els accessos a la terminal mitjançant la connexió en amplada estàndard amb el Corredor del Mediterrani des del viaducte de la Línia d’Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa, l’adaptació a l’amplada mixta entre la plataforma de La Llagosta i la línia El Papiol-Mollet, i la connexió sud amb la xarxa de Rodalies.

Per permetre l’explotació de la terminal, a més, es construiran diverses lloses de transferència i emmagatzematge d’UTI amb una extensió aproximada de 12 hectàrees.

L’actuació estarà finançada amb fons Next Generation de la Unió Europea.

Publicitat

Publicitat

Més notícies