Dimecres, 24 abril 2024
17.2 C
La Llagosta

Adif licita les obres per la connexió de l’estació intermodal de la Llagosta amb l’amplada internacional del Corredor Mediterrani

El Consell d’Administració d’Adif ha aprovat en la seva última reunió la licitació de les obres de la construcció per a la connexió del Corredor Mediterrani d’amplada internacional de l’estació intermodal de la Llagosta. El contracte, que compren operacions en la plataforma, la via i l’electrificació, s’ha licitat amb un pressupost de 66,3 milions d’euros i un termini d’execució estimat de 26 mesos.

“Amb aquest projecte es vol donar un nou impuls a la configuració del Corredor Mediterrani, ja que la instal·lació de la Llagosta es podrà connectar amb l’amplada internacional a la Línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelona-Figueres, per convertir-se aquesta terminal intermodal i logística en un emplaçament estratègic per a la potenciació del transport de mercaderies per ferrocarril en l’eix mediterrani”, informa Adif en un comunicat.

El principal objectiu d’aquestes actuacions són adaptar la terminal als estàndards europeus de tractament de mercaderies i adequar el centre multimodal mitjançant l’amplada mixta com a emplaçament estratègic del nord de Barcelona pel tractament de trens de mercaderies de longitud estàndard interoperable de 750 metres, connectant l’amplada mixta a la línia El Papiol-Mollet i l’amplada estàndard en la línia d’alta velocitat, totes dues des de la bifurcació de Mollet.

El projecte a la Llagosta

Amb la licitació d’aquest contracte es vol transformar la terminal de la Llagosta en un dels principals nexes estratègics d’Espanya del tràfic de mercaderies internacionals. Entre les principals actuacions a realitzar destaca la remodelació de la terminal ferroviària de la Llagosta mitjançant l’aixecament de la instal·lació tècnica i la posada

Entre les principals actuacions a realitzar destaca la remodelació de la terminal ferroviària de la Llagosta mitjançant el llevant de la instal·lació tècnica i l’estesa d’una nova platja de vies composta per vies paral·leles amb longituds superiors a 750 metres, muntades en ample mixt i electrificades a 3.000 V.

La instal·lació logística estarà formada per un feix de 4 vies per a la càrrega i descàrrega de la UTI (Unitats de Transport Intermodal) i una altra via per a la càrrega i descàrrega de mercaderia general. Totes aquestes vies es muntaran sobre balast i ample mixt. Finalment, la terminal comptarà amb dos mànecs de maniobra amb longituds per sobre de 750 metres.

Altres operacions comprendran la remodelació dels accessos a la terminal mitjançant la connexió en amplada estàndard amb el Corredor Mediterrani des del viaducte de la Línia d’Alta Velocitat, l’adaptació a l’ample mixt entre la plataforma de la Llagosta i la línia El Papiol-Mollet des de la Bifurcació Mollet, i la connexió sud amb la xarxa de Rodalies.

Finalment, per a permetre l’explotació de la terminal, es construiran diverses lloses de transferència i emmagatzematge de la UTI amb una extensió aproximada de 12 hectàrees, així com l’execució d’altres instal·lacions.

Publicitat

Publicitat

Més notícies