Durant el curs escolar 2025-2026, un total de 5.760 alumnes de 98 centres educatius
procedents de 32 municipis de les conques del Besòs i de la Tordera, entre ells la Llagosta, han pres part en el programa d’educació ambiental Descobreix el riu, impulsat per la Fundació RIVUS. El programa, que enguany ha celebrat la seva trentena edició, està adreçat a alumnes des de segon cicle d’Educació Infantil fins a Batxillerat i Cicles Formatius i ofereix un ampli ventall d’activitats que inclou tallers a l’aula, visites guiades i sortides de camp.
L’activitat més sol·licitada ha estat Coneguem la depuradora, amb 1.479 alumnes, seguida de Vida d’un riu, amb 1.147 participants. La resta d’activitats segons nombre d’alumnes han estat: El riu a l’escola (489 alumnes), El joc de l’Aiguòmetre (338), Rius de conte (336), Bèsties i bestioles de riu (335), Delta de la Tordera (300), De la depuradora al riu (294), El meu riu en viu (277), Les llúdrigues han tornat – El retorn de la llúdriga (233), Tornem a la Tordera (154), Descobreix els ocells dels nostres rius (223), De la depuradora al Falgar (114), Descobreix els amfibis i rèptils aquàtics dels nostres rius (49) i Les Llobateres (16).
A més de totes aquestes activitats, un total de 89 alumnes han participat en la nova proposta estrenada aquest curs: Explorem la llacuna del Falgar, adreçada a alumnat de cicle mitjà de Primària.
Durant el curs 2025-2026, el programa educatiu ha rebut el suport de l’empresa Sorigué, mitjançant un conveni de col·laboració establert amb la Fundació RIVUS amb aquesta finalitat. També ha comptat amb el suport de KAO Corporation, Euromed i Santos Jorge.
Les inscripcions per al pròxim curs ja es poden formalitzar al telèfon 93 842 93 61 o a l’adreça electrònica apren@apren.cat d’Aprèn Serveis Ambientals, empresa encarregada d’impartir el programa educatiu. Els centres educatius interessats poden obtenir més informació d’aquest programa dins l’apartat d’Educació Ambiental que es troba a fundaciorivus.cat.
El programa va néixer el curs 1995-1996, impulsat pel Consorci Besòs Tordera, i des d’aleshores ha rebut més de 148.000 alumnes, que han conegut millor els seus entorns fluvials més propers i la biodiversitat que s’hi amaga, així com la importància de l’aigua i del sanejament.



