Dilluns, 11 maig 2026
19.5 C
La Llagosta

Èxit de la Setmana del Català organitzada per l’Oficina de Català

La Setmana del Català, celebrada a la Llagosta del 23 al 30 d’abril, es va tancar amb una valoració molt positiva per part de l’alumnat dels cursos de català, del voluntariat i de la ciutadania. L’Oficina de Català de la Llagosta, del Consorci per a la Normalització Lingüística, va impulsar un conjunt d’activitats que van combinar aprenentatge, cultura i dinamització lingüística, amb l’objectiu d’apropar la llengua al municipi i fomentar-ne l’ús social.

Al llarg de la setmana, l’alumnat va participar en diverses propostes vinculades a Sant Jordi, com la lectura de la llegenda, activitats de lectura en veu alta i la visita a l’exposició Quan parles fas màgia, del programa Voluntariat per la llengua, instal·lada a la planta baixa de Can Pelegrí. També es va dur a terme una visita guiada a la Biblioteca de la Llagosta, on els participants van conèixer els recursos disponibles per continuar avançant en l’aprenentatge del català.

Un dels moments més destacats va ser la xerrada-tertúlia “Breu recorregut per la història de Catalunya”, celebrada el 30 d’abril i conduïda pel professor Xavier Sanz, on es van compartir coneixements i reflexions sobre episodis clau de la història del país.

La Setmana del Català també va incloure una tarda de portes obertes de l’Oficina de Català, a Can Pelegrí, on la ciutadania va poder conèixer els serveis que s’hi ofereixen: cursos de català, assessorament lingüístic, Voluntariat per la llengua, Tertúlia en Català i Club de Lectura Fàcil. Les persones que van participar en el fotoreclam amb la Queta de Sant Jordi van rebre un àlbum d’adhesius i un joc com a obsequi.

L’Oficina de Català de la Llagosta fa una valoració molt positiva de la Setmana del Català i destaca la implicació de totes les persones que han participat en les activitats. L’equip també agraeix la col·laboració de l’Ajuntament de la Llagosta, la Biblioteca i totes les entitats i equipaments que han contribuït a fer possible aquesta edició.

Per a més informació sobre les activitats, els cursos o el programa Voluntariat per la llengua, es pot contactar amb l’Oficina de Català a través del Tel./WhatsApp 634 25 47 62 o del correu lallagosta@cpnl.cat.

Publicitat

Publicitat

Més notícies