L’alcalde reclama als bancs una millor atenció al client

0
338

L’alcalde de la Llagosta, Óscar Sierra, ha enviat una carta a les direccions dels quatre bancs que tenen oficina a la nostra localitat reclamant que destinin més recursos a l’atenció al client per tal d’oferir un servei adequat durant tot l’horari. Sierra sol·licita que millorin l’atenció a les persones grans que no poden fer els seus tràmits o gestions telemàticament, en compliment del Reial Decret Llei 1/2021 de protecció dels consumidors i usuaris front a situacions de vulnerabilitat social i econòmica.

L’alcalde també els demana que adquireixin el compromís de complir amb el Protocol Estratègic per Reforçar el Compromís Social i Sostenible de la Banca, signat el 21 de febrer pel Govern Central i les associacions de banca.

L’alcalde recorda a la carta que la fusió de moltes entitats ha provocat el tancament continu d’oficines. Ara, a Espanya, la xarxa bancària és un 55,72% més petita. “A la Llagosta, encara s’ha notat més, ja que hem passat de tenir tretze oficines a només quatre”, indica Sierra.

“Tothom sap que els bancs s’han convertit en un servei necessari i essencial per al nostre dia a dia. La seva atenció al client, per tant, hauria de correspondre a aquesta necessitat, però la realitat és que el tancament d’oficines, juntament amb la reducció de personal, fa que el servei empitjori i que s’estableixin franges per a l’atenció personal que en moltes ocasions arriben tan sols fins a les 11 h”, remarca l’alcalde.

Sierra recorda que hi ha una bretxa digital molt important amb la gent gran i, malauradament, s’ha imposat un sistema que exclou a aquelles persones que no tenen capacitat per fer servir les noves tecnologies, que provoca cues de persones grans esperant a la via pública per fer les seves gestions i la degradació progressiva de l’atenció presencial i l’assessorament personalitzat.

Publicitat