L’equip educatiu de l’Escola Bressol Municipal Cucutras de la Llagosta ha portat a terme diverses accions per renovar el Projecte de pati. Els criteris que ha tingut en compte a l’hora de dissenyar el nou pati del centre han estat vetllar per l’ús d’elements naturals i sempre que es pugui utilitzar materials reciclats i d’autoconstrucció i afavorir que l’espai del pati esdevingui una aula més de l’escola on es puguin adquirir molts coneixements, tant si es tracta de l’hora d’esbarjo com del moment de realitzar-hi unes altres activitats més vinculades al currículum educatiu.
Segons la direcció de Cucutras, els resultats obtinguts han estat molt positius. S’han produït canvis en les dinàmiques i en les activitats, s’ha trencat amb les estructures clàssiques i s’ha aconseguit fer activitats més vinculades a la tranquil·litat i la cura.
L’equip educatiu de Cucutras s’ha proposat com a repte de futur aconseguir un canvi en la mirada per part de tota la comunitat educativa sobre l’espai i el temps del pati.
El pati no està delimitat, tots els infants poden gaudir de tot el pati sense tanques. A l’estiu hi haurà jocs d’aigua. Es disposa d’una presa d’aigua i una mànega per regar les plantes, omplir la piscina o fer qualsevol activitat d’aigua amb els infants.
També hi ha una zona destinada als nadons perquè puguin gaudir del pati, amb una catifa de gespa artificial que els grans també podran fer servir per fer activitats tranquil·les. Per tot el pati, hi ha tipis per animar als infants a amagar-se i fer joc simbòlic.
Hi ha penjats estris de cuina per a què puguin manipular, experimentar i tenir un racó per la percussió. S’han posat miralls repartits a diferents punts del pati perquè comencin a descobrir el seu propi cos i pissarres per poder pintar amb guixos de colors.
Hi ha una caseta gran de fusta on gaudeixen els infants del joc simbòlic. Al pati, hi haurà tres arbres grans que donaran ombra per l’estiu. Amb tanques reciclades, s’ha fet una passarel·la de fusta perquè els infants facin el recorregut caminant fomentant així la psicomotricitat.
També hi ha troncs de diverses mides que donen joc a saltar o caminar d’un a l’altre. La idea és que no estiguin fixes al mateix lloc, sinó que tinguin la possibilitat de poder canviar-los a altres espais del pati. En diferents punts del pati, hi ha capses de fusta on es guarden les joguines (galledes, pales, rastells, pilotes…) i, a més, hi ha motos de diferents mides.