Divendres, 29 març 2024
14.8 C
La Llagosta

Olga Gómez: “Cal promocionar més les entitats perquè ens donen riquesa cultural”

Olga Gómez
Olga Gómez

41 anys. Presenta i dirigeix el programa Culturagenda, a Ràdio la Llagosta (100.4 FM), un espai divulgatiu que promociona i dóna veu a les entitats culturals i socials del poble des del mes de setembre

[divide style=”dots” icon=”square”]

[two_third][/two_third]

– Com va sorgir la idea de fer el programa Culturagenda?
– Amb el meu company, Jordi San Nicolás, ja havíem fet un programa anteriorment a Ràdio la Llagosta que es deia Mundo incógnito. Era d’una temàtica completament diferent, però per qüestió d’estudis no vam poder continuar amb el programa. Jo desitjava fer ràdio perquè m’agrada molt i llavors el tècnic José Francisco Artacho em va comentar la possibilitat de fer un programa dedicat a promoure les entitats de la Llagosta. M’ho vaig pensar i vaig dir que sí, és una idea que m’agrada. Culturagenda és un programa de 30 minuts, dinàmic i que permet un contacte directe amb les entitats i associacions.

[quote font=”times” font_size=”22″]Cada setmana hi ha activitats a la Llagosta, això és Cultura[/quote]

– Ara que li has pres el pols, com veus el teixit associatiu de la Llagosta?
– Hi ha moltes més de les que la gent es pensa i necessiten més empenta. Hi ha un ampli ventall d’entitats. Ens ofereixen activitats sovint de forma completament desinteressada i que aporten riquesa social i cultural a la població. Són molt necessàries. Culturagenda acabarà al juny la temporada i no haurem abarcat tot el ventall d’associacions que hi ha a la Llagosta.

– Vol dir això que el programa continuarà al setembre donant veu a les entitats?
– Si al setembre ho puc fer, i tant que sí. Per a mi, la ràdio és com una forma de teràpia. Fer aquesta col.laboració desinteressada amb l’emissora municipal és un ajut. Em fa llevar-me cada matí del llit pensant en l’entrevista que hem de fer o a qui hem de trucar per parlar de l’entitat. Tot i ser una col.laboració desinteressada, jo pagaria diners per poder fer aquest programa.

– Per què creus que no es coneixen prou les entitats i associacions que hi ha a la Llagosta i el que fan?
– Necessiten promoció. Les associacions, majoritàriament, no tenen prou diners per fer-se promoció. I també cal potenciar els mitjans que tenim al poble, com ara la ràdio. D’aquesta manera aconseguirem potenciar i fer més visible per a la ciutadania el ric teixit associatiu de la Llagosta.

[quote font=”times” font_size=”22″]S’ha de potenciar la ràdio per poder promocionar les associacions[/quote]

– Quan podem sentir Culturagenda?
– El programa s’emet de 20.30 a 21 hores cada dimarts, al 100.4 de la FM. També oferim la possibilitat d’escoltar el programa gravat en format podcast al web de la ràdio (www.radiolallagosta.cat) i a les xarxes socials. Culturagenda també està a Facebook i Twitter.

– Potser també serien les xarxes socials unes eines interessants per a les entitats, per poder difondre les seves activitats i donar-se a conèixer, oi?
– Algunes ho fan, però la veritat és que és una tasca difícil. Molta gent em comenta pel carrer que escolta el programa, però en canvi són pocs els comentaris que ens arriben a Culturagenda mitjançant les xarxes socials. Tot i així, les entitats han de fer ús de les noves tecnologies i de les xarxes socials per connectar amb la població. Deixar-se veure i posar en valor la feina que es fa des de les associacions és vital.

– Si qualsevol entitat vol contactar amb Culturagenda, què ha de fer?
– Es poden adreçar a Ràdio la Llagosta per telèfon (93 545 15 43), al Facebook o al Twitter de Culturagenda, o per correu electrònic a culturagendafm@gmail.com.

– Quines seccions hi ha al programa?
– Normalment fem dues parts. Primer hi ha una entrevista i després es parla de les activitats que hi ha programades per a la setmana en curs a la Llagosta.

– Perquè cada setmana hi ha activitats.
– Sí. Fins i tot a mi em va sorprendre, quan no ho coneixia, la quantitat de propostes culturals que hi ha a la Llagosta. I cada setmana, això és Cultura.

 

Publicitat

Publicitat

Més notícies