L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de la Llagosta presta des de principis d’abril assessorament i tramita les reclamacions que presentin els autònoms i les petites empreses del municipi. Fins aleshores aquest servei només s’oferia a la resta de la ciutadania. Aquesta mesura és degut a l’entrada de la modificació del Codi de Consum de Catalunya i que amplia així els serveis de l’OMIC del municipi.
Aquesta normativa estableix que des de l’1 d’abril els drets i obligacions del Codi de Consum són aplicables a les relacions entre els prestadors de serveis bàsics i els treballadors autònoms i les microempreses (menys de 10 treballadors i que facturin menys d’un milió d’euros anuals) d’acord amb una Recomanació de la Comissió Europea. Així doncs els autònoms i microempreses poden adreçar-se a l’OMIC de la Llagosta perquè aquest servei públic faci reclamacions o mediacions única i exclusivament sobre serveis bàsics: llum, aigua, gas, telecomunicacions, serveis bancaris o assegurances.
L’OMIC de la Llagosta és un servei gratuït per a la ciutadania que està situat a la planta baixa de l’Ajuntament, a la plaça d’Antoni Baqué. Actualment dedica 10 hores setmanals a l’assessorament, atenció i orientació a les persones consumidores i usuàries. S’ha de concertar visita de forma prèvia.