Dissabte, 27 abril 2024
15.6 C
La Llagosta

Dilluns, es restableix la normalitat al servei de Rodalies de la línia R2

adif estació rodalies (4)Adif i Renfe han anunciat que dilluns es restablirà el servei de Rodalies de la línia R2, que té parada a la Llagosta, i de l’R11, que uneix Barcelona amb Portbou. L’altra línia que es va veure afectada pel robatori de cable del 15 de desembre, l’R8, anirà recuperant progressivament el servei fins que no es restableixi del tot la instal·lació. La R8 uneix Granollers amb Martorell i té parada a la Universitat Autònoma.

La circulació de trens per la via de França quedarà del tot normalitzada dilluns, segons han avançat Adif i Renfe. Així, els usuaris de Rodalies de la Llagosta tornaran a tenir la mateixa freqüència de pas que hi havia abans del succés. Des de mitjans de desembre, hi ha un servei especial de Rodalies a l’R2 que estableix el pas de dos trens per hora i sentit i el reforç de la línia amb un servei especial d’autobús. L’R8, la línia més afectada pel robatori, estava totalment aturada des de l’estació de Cerdanyola–Universitat a Granollers. El trajecte s’havia de fer fins ara per carretera o fent transbord a altres línies de Rodalies.

A partir de dilluns, a l’R8 hi haurà circulació de trens entre Mollet–Sant Fost i Martorell entre les 8 i les 20 h. Els viatgers de Granollers Centre i Montmeló que utilitzen habitualment aquesta línia s’hauran de desplaçar fins a Mollet, on podran enllaçar amb la línia R8 i viceversa.

Des de l’inici del servei fins a les 8 h i des de les 20 h fins al final del servei dels dies laborables i els dissabtes, se circularà en tren entre Martorell i Cerdanyola-Universitat i es prestarà un servei per carretera entre Cerdanyola UAB i Granollers Centre. Els diumenges es prestarà el servei en tren entre Martorell i Cerdanyola-Universitat i servei per carretera entre Cerdanyola-Universitat i Granollers Centre durant tota la jornada.

Un robatori de cable amb greus afectacions

El 15 de desembre, uns lladres van robar 480 metres d’un cable del sistema d’electrificació. L’acció va provocar diversos incendis i greus afectacions en diferents punts de la infraestructura ferroviària. Aquests incendis van afectar greument quatre enclavaments, dos dels quals van quedar completament destruïts i altres dos molt danyats. També van provocar greus afectacions a les xarxes de cablejat de comunicacions, instal·lacions de seguretat, sistemes de senyalització i equips informàtics que regulen la circulació de trens a nivell local en estacions i trajectes entre la Llagosta i Mollet i entre Cerdanyola-Universitat i Mollet-Sant Fost.

Adif ha comunicat que, fins a la data, s’han reposat els equipaments afectats als enclavaments de la Llagosta i de riera de Caldes. També s’han instal·lat els nous sistemes a l’enclavament de Mollet-Sant Fost i s’està treballant en el situat a la Bifurcació Nus de Mollet. En aquests dos darrers, les tasques consisteixen en la substitució completa dels equips informàtics, de comunicacions, senyalització, subministrament elèctric, cablejat i energia, entre d’altres. Paral·lelament a aquestes tasques, a l’enclavament de Mollet-Sant Fost, Adif ja ha iniciat les proves i els treballs de camp necessaris per verificar el correcte funcionament del conjunt de sistemes de forma prèvia al restabliment de la normalitat en la circulació amb plenes garanties de seguretat i fiabilitat.

D’altra banda, la companyia d’infraestructures ferroviàries també està avançant en la reposició de 54 quilòmetres de cablejat dels sistemes de senyalització, comunicacions, gestió de trànsit i seguretat, entre d’altres, que es van veure afectats pel robatori.

Publicitat

Publicitat

Més notícies